The girl in the spider's web

Jag har precis läst färdigt den senaste Stieg Larsson boken, eller egentligen är det ju David Lagerkrantz som har skrivit den men i samma anda. Jag tycker att den var en riktigt trovärdig uppföljare och den följer samma stil som resterande böcker i Millenium-triologin. Han har gjort ett bra jobb. Tyvärr så tycker jag att engelskan i den översatta versionen som jag har lämnade lite att önska och att den ibland var lite platt, vilket kanske också är fallet i den svenska versionen. Den svenska versionen heter tydligen "Det som inte dödar oss" och jag måste ju säga att den engelska titeln är mer passande för innehållet av boken och det är mer som en ordlek. Jag kan iaf rekommendera att läsa den om man gillar deckare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0