Gravidmage v.23 (22+5)

Idag är jag gravid i vecka 22+5. Nu börjar det verkligen synas mycket tycker jag och han rör sig mer än förra veckan. Jag börjar verkligen känna av min rygg och jag har faktiskt fuskat med skolans dress code denna veckan och använt mina bekvämaste gympaskor ett par dagar istället för platta ballerinaskor som inte ger något stöd.

Efter allt packande och flyttande igår så kändes det som att ryggen var av och jag fick en liten reality check. Jag kan helt enkelt inte röra mig lika enkelt och smidigt som innan och jag känner mig inte lika stark. Jag blir ganska frustrerad av detta eftersom jag ser mig själv som en väldigt självständig kvinna men det är väl bara att vänja sig för annars kanske jag skadar mig och det vore ju korkat. Det är inte alltid bra att vara envis.

Bebisen ska nu vara ca 27 cm och väga lite mer än 1/2kg. Det känns overkligt att det kommer att komma en liten människa till oss. En mix av mig och Lee som säkerligen kommer se ut som Lee för de har väldigt dominanta drag hos männen på hans sida av familjen. Vi får väl se vad han får från min sida... På senaste ultraljudet såg det ut som att han en ganska stor näsa så det får han väl tacka mig för!

Nu har Lee och Remus åkt iväg London med alla prylar och de har äntligen lyckats få på det förbannade takräcket! Vi har också lyckats sälja ett så nu har vi bara ett kvar. Jag själv ligger däckad på sängen även att jag vet att jag borde gå in till stan och köpa fler vakuumpåsar och en ny förpackning med Dream Cream från Lush. Jag behöver gå ytterligare 9220 steg enligt min klocka så jag får välbta mig i kragen snart. Hoppas ni inte lider för mycket av bakfylla där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0