Missade midsommar

Igår var det ju midsommar hemma och jag hade helt glömt bort det. Här i England har det bara pratats om valet denna veckan och igår var jag så chockad av resultatet att jag gick som i en dimma hela dagen. Ganska oroad över hur framtiden kommer att se och för att vara ärlig ganska förbannad.

Jag förstår principen att demokrati ska styra men när människorna som till största delen röstade ut var 60+ och inte kommer att leva med konsekvenserna så länge så känns det ändå ganska orättvist. 75% av 18-25-åringarna röstade remain och det är deras framtid som kommer att påverkas mest. Det faktum att pundet sjönk, bensinen har gått upp, Skottland vill rösta för självständighet igen, Nordirland överväger att enas med Irland, att premiärministern har avgått och att folk nu också ifrågasätter Labour-ledaren Jeremy Corbyns framtid är läskigt. Om ekonomin går i botten så är det arbetarklassen (varav många röstade out) som kommer att drabbas hårdast av höjd ränta, låg pund, höjd bensin, dropp på bostadsmarknaden och då kommer det vara ganska ironiskt att de röstade just ut. Men än så länge vet vi inte exakt vad som kommer att hända . Kanske kommer det att bli mycket bättre? Jag ställer mig tvivelaktig till detta men med säkerhet kommer det att bli två skakiga år framöver.

Det var inte bara detta som påverkade mig under gårdagen, vi började nämligen också flytta igår. Lees mamma tog över en del av våra möbler så hon kom och hämtade dem med en van från jobbet och så packade vi in våra grejer (det som vi packat än så länge) i bilen och skickade in det i vårt förråd. Det enda vi har kvar att packa är köksgrejer och typ sängkläder så inte särskilt mycket egentligen. Det ska jag nog göra ikväll för Lee ska hjälpa vår flatmate att köra ner hans grejer till London i eftermiddag/kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0