Snart flytt

Nästa helg ska vi börja flytta våra saker. Häromveckan bestämde vi oss för att säga upp vår lägenhet så att vi flyttar ut i början juli istället för i slutet av juli/början av augusti. Vi kommer att flytta det mesta redan nästa helg för vi måste lämna in nycklarna kl 12 på lördagen 2/7 så den helgen kommer mest användas till städning. Tills vi flyttar ordentligt ska vi förvara våra saker i ett förråd som bara kostar 300kr för en månad. Det känns mycket smidigare än att behöva slänga in grejerna hemma hos Lees mamma också med tanke på att det blir en massa släpande upp och ner från vinden då. 

Flytten innebär dock att jag kommer att pendla med tåg och buss från Darwen (Lees hemstad) med ca två timmar resa/håll under de sista 14 dagarna av terminen men det känns ok eftersom det är en så begränsad tid. Kollektivtrafiken i det här landet är äckligt dyr dock och det kommer att kosta mig ca £200 eller ca 2300kr för tre veckor. Orimligt mycket enligt mig men vi kommer ändå att kunna spara väldigt mycket extra pengar eftersom vi slipper hyra och kommunskatt vilket är bra. 

Den här veckan har vårt hyresbolag visat lägenheten för kommande hyresgäster och återigen har vi fått uppleva hur osmidiga de är då de tappat bort deras extranycklar till lägenheten och vi därmed var tvungna att ge dem ett av våra set för de skulle kunna genomföra den. Jag längtar tills att vi har lämnat in nycklarna och fått tillbaka vår deposition så att vi aldrig mer behöver vara i kontakt med det här bolaget igen. Det har bara varit strul från dag ett och det ska bli jätteskönt när det äntligen är över. Det känns bra att vi nu kommer att vara kvar i England tills depositionen är tillbaka också för ifall att det blir några problem, mannver ju aldrig. 

Jag har lyckats fixa en köpare till våra bokhyllor. Frågan är vart alla böcker ska ta vägen. Såhär mycket har jag kvar i min hylla även att jag rensat ut två kassar!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0