Ständigt matgooglande

Som gravid känner jag att det finns så otroligt mycket restriktioner på vad man ska äta. Innan jag själv blev med barn var jag helt säkert på att jag inte skulle bli då nojjig med mat men på nåt sätt så vill jag inte riskera något, även om risken är pytteliten. Dels för att jag har det mest dyrbara i mitt liv växande i mig men också för att jag har inte tyckt att vara gravid har varit underbart hela tiden så jag vill verkligen inte missa presenten på slutet pga slarv.

Men det är otroligt vad mycket jag inte får äta! Jag har definitivt en stark umamipalett och då i går ju allt lufttorkat och dessertostar tex, två grejer som jag verkligen är sugen på men som är big no no. Jag har också varit otroligt sugen på leverpastej (konstigt men det kanske är det allmänna järnsuget) men det är också off limits eftersom jag varken får äta lever eller pastejer av något slag. Kött i sig är jag inte så jättesugen på men pålägg saknar jag. Tyvärr finns inte så goda här som hemma och så är det ju så många som jag inte få äta så det blir inte så mycket iaf. Vid den här tiden blir det nog ungefär 5/7 vegetariskt och ett par dagar i veckan med lite kött.

Tack vare alla dessa restriktioner blir det en massa googlande. Igår stod jag på affären och googlade ölkorv en lång stund innan jag fick lägga tillbaka den. Åh, det hade varit gött! Bara fyra månader kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0