Kaskadspya deluxe

Idag hade jag massa planerat, jag skulle: planera mina lektioner för imorgon och lördag, yoga, göra matplan för nästa vecka, gå ut och gå med lillemannen, laga mat tills ikväll osv men istället så blev storstädning. Vid 13-tiden, efter en lång natt med uppvaknande hela tiden eftersom han var lite kinkig så skulle jag precis sätta mig ner och äta frukost efter att ha matat honom men istället så kom världens kaskadspya. Jag hade precis klätt på honom och vi skulle gå ut och gå efter min lilla frulle (som jag inte hann äta). Jag fick spya över hela mig, vardagsrumsbordet, golvet, telefonen, lite på soffan, mina klementiner som jag skulle äta med min frukost, typ överallt! Och kläderna som jag precis satt på honom fick tas av och in med allt i tvätten samtidigt som timern för mitt ägg ringde och ringde. In med allt i tvättmaskinen, inklusive mina kläder, sprang jag runt halvnaken in i badrummet och fixade ett bad, badade Anthony och slängde på en pyjamas igen, satte ner honom i sitt babynest och sen var det bara att börja torka av och svabba hela lägenheten. Jag var inte jättesugen på min frukost efter vid 14-tiden när jag äntligen städat klart men det var bara att trycka i sig. Fick i honom lite mat igen mellan 15-16 och nu ligger han sover: äntligen!

Jag har inte fått mycket gjort idag dock... ska försöka att ge mig ut en runda snart och köpa lite grejer till middagen iaf, laga den ( http://www.dinvinguide.se/nordefors/veckans-vegetariska-biffar-av-kidneybonor-med-spiskummin-blomkalstabbouleh-vitloksstekta-grona-bonor-och-tzatziki/), sen planera lite om jag orkar men helst vill jag bara ta det lugnt i sängen och läsa min bok och vänta på att Lee kommer hem från jobbet runt 21. Livet blir aldrig som man tänkt sig när man har småbarn.

Nästa vecka är det iaf helgdagar tisdag och torsdag och på fredagen är det klämdag så då får vi lite mer tid att tillsammans ta hand om lillemannen. Med Lees jobb så kan han vara väldigt närvarande och vi kan dela på nätterna eftersom han äter ersättning men jag tänker på alla som är ensamstående eller som har mammaledigt i ett år eller så och har en partner som jobbar heltid... det måste vara så tungt att vara ansvarig hela tiden. Jag är så glad över att Lee och jag är så jämställda och att han är så engagerad att jag inte blir lämnad till att ta hand om allt under premissen att jag är mammaledig och inte han. Jag har gjort ett bra val av partner, självklart så är vi grymt kompatibla och av den anledningen så funkar vi ju tillsammans, men jag skulle aldrig ge mig in i en relation där kvinnan har det största ansvaret igen efter mina ungdomsår.

Sötisen igår när vi gick ut på promenad.

PS. Igår körde jag till mitt jobb helt själv (kör väldigt sällan här i Madrid, extra komplicerat med vänstertrafiksbil på höger sida) och jag fickparkerade för första gången sen jag fick körkort. Jag blir alltid så nervös när jag ska göra det att jag brukar försöka, misslyckas och sen snurra vidare tills jag hittar en större plats men igår gav jag mig fan på att jag skulle göra det och jag lyckades. Väldigt förvirrat med vinklarna när man sitter på fel sida dock.

Det var ingen stor plats heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0