En månad till bf

Wow! Bara en månad kvar! Nu känns som det som att han kan komma närsomhelst och det skulle han ju också men om max 6 veckor kommer han att vara här. Jag hoppas att jag inte kommer behöva gå över och att jag slipper igångsättning men det känns som att det är väldigt vanligt med första barnet så det är väl bara att ställa in sig på att jag kommer behöva göra det.

Vi är så redo nu och det ska bli så skönt att inte vara gravid längre. Även att jag har haft en lätt graviditet hittills så tycker jag att det varit väldigt långsamt nu på slutet och jag saknar verkligen ordentlig sömn. Jag vet att jag "inte kommer sova mycket när bebisen kommer" men då kan jag ju iaf röra mig fritt, sova på mage, rygg eller sida och förhoppningsvis med mindre ont i ryggen och förhoppningsvis utan för mycket halsbränna under natten. Återstår att se men jag tror jag kommer att uppskatta det.

Även att jag har haft en lätt graviditet där jag mått förhållandevis bra nästan hela tiden, jag inte gått upp oresonligt mycket, jag varit pigg och kunnat vara aktiv så är det ändå stor påfrestning för kroppen. Nu känner jag mig väldigt tung och nästan allt får mig att känna mig som en flodhäst och jag är så långsam i jämförelse med mitt vanliga aktiva jag. Igår tog det mig typ 13 min att gå en sträcka som Google maps beräknade till 7 min. Nästan dubbelt så lång tid! Det är verkligen inte mitt vanliga jag. Nu har iaf nedräkningen startat på allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0