Förlossning

Nu är det ca 7 veckor kvar och jag börjar bli, inte orolig, men kanske lite fylld med rädsla och spänning på samma gång inför kommande förlossning. En kompis till mig sa att hon läst en bra bok för att förbereda sig av en barnmorska som heter Gudrun Abascal så jag beställde hem den till mamma och har skickat den till mig. Jag vill vara så förberedd som möjligt men på nåt sätt så känns det som att kroppen kommer att lösa det- den är ju designad för att göra det. Det är ändå skönt att ha läst nånting med flera exempel från verkligheten utöver allt det jag redan läser på mina appar (en svensk, en engelsk och en spansk så att jag ska ha ordförrådet på alla språken).

Min syster och jag pratade på telefon häromdagen och hon undrade om jag inte är nervös för jag är ju trots allt i ett annat land men det känns faktiskt helt ok. Jag tror att jag var mer nervös i början av graviditeten när jag insåg att jag skulle föda här men nu så pratar jag ju redan med doktorer och barnmorskan om allt på spanska så det ska nog gå bra. Här är statistiken för kejsarsnitt ca 4% högre än i Sverige och det är lite läskigt tycker jag men om det måste göras så måste det ju göras även att jag skulle föredra naturlig förlossning. Vi får se hur det går helt enkelt.

Man vet ju aldrig när det kommer att hända dock. Jag läste på min app att man kan börja få förvärkar runt denna perioden men jag tänkte inte mer på det men sen läste jag om det boken igår och häromnatten så hade jag väldigt svårt att sova och det kändes som det beskrevs i boken. Läskigt! Både jag och Lee tror att han kommer att komma lite tidigt och jag har gissat 19/10 men bara för att vi tror det så kommer han väl inte förrän två veckor efter utsatt datum.

Vagnen är här, babysittern monterad, bilbarnstolen inköpt, sängen inköpt men ej monterad så vi är iaf ganska förberedda. Nu skulle det bara vara skönt att få sova ordentligt några nätter innan det är dags också...

Jag med vagnen för typ tre veckor sedan när vi fick den.
Mamma har sytt ett jättefint täcke och allt möjligt annat till vagnen och spjälsängen.
Proud Daddy to be!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0