Mitt vegetariska liv

Sen jag blev gravid så har jag ätit en del kött och det mest av praktiska skäl men jag är väldigt selektiv med vad jag äter och försöker välja det bästa och alltid handla i chark eller liknande istället för färdigpackat. Det är lätt att hitta fint kött här i Spanien men det är så svårt att hitta vegetariska alternativ iaf här i Marid.

I England åt vi ganska mycket köttsubstitut typ som Quorn och jag gillade många av deras produkter för det är snabbt och de kräver lite förberedelse i jämförelse med att blötlägga och koka linser, böner och kikärtor och det kräver lite planering men här är det helt omöjligt att få tag på det. Vi har varit till tre olika butiker (tänk er Ica Maxi storlek) där Quorns hemsida hävdar att de säljer produkterna och vi har frågat personalen och de har aldrig hört talas om det. Suck! Så jag har insett att här måste jag helt enkelt bli mer innovativ i min matlagning om jag ska fortsätta att mestadels vegetariskt.

De senaste dagarna har jag använt mig av linserna snabbmatsvariant: de röda. De går jättesnabbt att laga till och de har schysst konsistens och de smakat arktiskt riktigt bra. Jag antar att jag får se detta i positivt ljus och anta utmaningen att bli bättre på att laga vego från scratch helt enkelt och så får jag lära mig att tillaga tofu för det säljs konstigt nog överallt! Bra tips på maträtter med tofu, någon?!

Tacopajen får väl börja göras med linser/bönor istället...

Kommentarer
Postat av: Nadine

Heej fina Åsa! Det är så roligt att läsa din blogg!

Här kommer några av mina favvorecept (2 med tofu):
http://www.javligtgott.se/tofu-tikka-masala-pa-30-minuter/
http://www.dn.se/mat-dryck/recept/halloumi-stroganoff/
http://www.lazycatkitchen.com/vegan-black-pepper-tofu/
http://www.ihearteating.com/lentil-bolognese-recipe/

Hälsa Madrid <3 :)

Svar: De måste jag testa!! Tack för recepten!

Hur är allt med dig?! Puss
Backhouse

2016-09-03 @ 09:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0