Sista lektionen för den här gången

Idag har jag sista privatlektionen med min intensivkurs. Dags att runda av allt och repetera vad vi gått igenom de senaste två veckorna. Det är kul att jobba men också ganska gött att vi är klara då det är just intensivt att göra en sånhär kurs. Många timmar med samma elev på kort tid. Han verkar väldigt nöjd iaf och igår sa han att han lärt sig mer på två veckor här i Madrid med mig än på en språkskola i Irland under fyra veckor tidigare i somras. Det är ju kul att höra!

Nu ska jag äta färdigt min frukost och förbereda det sista inför lektionen i eftermiddag. Ha en bra dag!

Underbart väder igår! Helt perfekt temperatur och inte för soligt, iaf inte där jag gick i skuggan. Temperaturen har varit upp och ner denna veckan med 40 grader i måndags, knappt 20 i onsdags och ca 25-30 igår. Igår var det lagom, jag hoppas att det håller i sig såhär i några veckor.
Puente de Calle Bailen. Väldigt stor bro som är känd bland annat ifrån Pedro Almodóvars filmer som är inspelade i Madrid.
Jag promenerade tillbaka hem igår efter min lektion. Helt ok att göra det när man kommer från centrum för då får man denna sköna nerförsbacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0