Vaccinerad

Idag har jag varit och fått vaccin mot något som jag inte kollat upp vad det var... I England heter det Whopping cough och här i Spanien tosferina och det är normen att man tar vaccinet mellan v 28-36 i båda länderna men i Sverige vet jag inte ens om man tar det. Nu har jag googlat det och det är tydligen kikhosta på svenska. Det kan ju inte skada iaf, speciellt om de anser det vara så viktigt här.

Jag vet att många ställer sig emot vaccin nuförtiden men jag håller inte alls med om det. Jag tänker ge mitt barn de vaccin som anses nödvändiga och jag anser att det är en oansvarig trend att inte vaccinera sig själv och sina barn. Självklart kan det gå fel som med fallet svininfluensan och narkolepsi men med de med etablerade vaccinen verkade det ju bara korkat att inte ta dem. Läste häromdagen att tex skörbjugg har kommit tillbaka i USA som en konsekvens av att folk inte vaccinerar sig längre.

Snart är jag klar med min intensivkurs, bara två dagar kvar, och sen ska jag ta det lite lugnare fram till födseln. Börjar dock med två nya elever nästa vecka som jag ska förbereda för Cambridge Exams hela året. Idag har jag massvis att göra, måste verkligen förbereda de sista lektionerna väl men jag är så seg att jag skulle helst bara stanna i sängen hela eftermiddagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0