Sömn

Jag försöker läsa mig till om ett barn kan sova för mycket men hittar typ ingen information. Anthony brukar somna ganska sent (säkert väldigt sent i svenska ögon) då vi ofta är upp väldigt sent. För oss är det ganska vanligt att gå och lägga oss vid 00-01 men oftast somnar Anthony runt 23 och nån gång ibland kan han vakna till innan vi har gått och lagt oss och då äter han kanske 30-60 ml mer mat men det händer bara ibland. Sen sover han till 7.30-9.30 varje dag. När han vaknar så äter han 120 ml och sen brukar han somna om igen och sover oftast till runt 11 efter det. Är det för mycket? Borde jag underhålla honom på nåt sätt eller ska jag bara låta det vara? Han är ju pigg, glad och växer som han ska så det känns ju inte som att vi behöver göra något annorlunda men eftersom det känns som att alla andra människor som jag talar med har barn som verkar vara uppe under nattens gång och sen ändå går upp tidigt så blir jag fundersam...


Jag håller på att kolla upp hur man ansöker för dagisplats nu då det börjar närma sig tiden för ansökningar för höstterminen. Vi planerat att Anthony ska börja i september/oktober i år då vi förhoppningsvis har jobb redo då och inte längre kan vara hemma med honom. Sommaren kommer att bli tajt ekonomiskt men vi kommer att få leva på sparpengar tills vi börjar jobba igen och på ett sätt är jag väldigt glad att jag inte hade jobb här när vi kom hit för då hade jag bara fått 16 veckors mammaledighet och nu kommer jag ha varit hemma med honom i elva månader iaf. Självklart är det inte idealiskt ekonomiskt sett men vi klarar oss alltid och jag jobbar ju lite grann nu också men långt ifrån heltid och tack vare Lees jobb så kan vi dela mycket på ansvaret vilket jag tycker är bra för Anthony och för mig. 

Nästa vecka ska vi antagligen gå och kolla på en pytteliten trea på 50 kvadrat i närheten av vart vi bor nu. Det är samma hyresvärd så det skulle göra flytten och pappersarbetet avsevärt mycket enklare. Inflyttning är i början av juli vilket hade varit perfekt då allt skulle vara klart med boende när vi kommer tillbaka i september men det återstår att se! 



Häromdagen han Anthony vända på sig till kortsidan av sängen när jag stod och diskade. Han är stark den lille mannen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0