Nyårsresume

2016 hände mycket grejer, många resor, besök och upplevelser blev det. 

Januari: året började med att Carolin och Thomas var på besök i Manchester under några dagar. Då åkte vi till Blackpool, käkade fish and chips och vi firade också nyår tillsammans. Vi började #12newplaces och åkte till Liverpool. 

Februari: vi fick en hyresgäst så att vi kunde spara lite extra pengar till stundande flytten som vi hade bestämt oss för att göra i slutet av juli/början av augusti. Vi åkte till Sverige för att fira mammas födelsedag och den 20 februari fick vi reda på att vi väntade barn. Jag testade att laga hemmagjorda vårrullar första gången och åt ännu mer vegetariskt än innan.

Mars: tog oss till plats nr 2: Sheffield som inte var mycket att se faktiskt! Vi åkte till plats nr 3: Snowdonia i Wales och jag började göra gröna juicer med spenat, grönkål osv. Vid denna tidpunkten mådde jag sjukt illa och kunde inte cykla till jobbet längre pga det. Åt i snitt fyra bananer om dagen då det var det enda som inte gjorde mig illamående. Vår kompis Simon kom på besök från Frankrike.

April: åkte vi och hälsade på Michael och Timothy i Belfast, Nordirland. Träffade också Johnny för en middag på stan. Det blev en rolig resa men återigen så illamående. Drog också på mig en urinvägsinfektion som hette duga och var halvt febrig under nästa hela resan. Vi kollade in stan, promenade en massa och såg sevärdheter. I slutet av månaden avtog illamåendet och jag började känna mig normal igen. Veckan efter Belfast var vi på första ultraljudet och allt såg bra ut. Det blev också en snabb tur till Wales.

Maj: i maj kom både storebror Björn och min kusin Adam och hälsade på samma helg. Vi lagade god mat, var på nattklubb på Canal Street och jag och Björn firade våra födelsedagar med Afternoon tea. Vi åkte London och träffade Malin och Kyle som var på besök från USA och jag och Lee firade min födelsedag med att kolla på Mamma Mia-musikalen. 

Juni: jag och Lee åkte till Southend-on-sea och prickade därmed av nr 4 tror jag. Överskattad middag och fyra timmar i kö på vägen dit och tillbaka. Ingen hit! Jag fortsatte att crava frukt och blev besatt av jalapeñooliver. Mmmm. Vi flyttade ut från lägenheten i Manchester och in till Lees mamma sista månaden i England. Vi gick på 20 veckors ultraljud och vi berättade för alla att vi väntade barn och att Lee fått jobb i Spanien. 

Juli: var den regnigaste månaden i mannaminne och så kallt det var. Jag använde vantar på jobbet fram tills mitten av månaden. Uff! Vi låter återigen ner till Wales, denna gången till Tryiada Bay för att hälsa på Lees pappa och farmor och farfar. I slutet på månaden började vi resan ner till Spanien och första stoppet blev Rhoen i Frankrike. Det var en fantastiskt vacker stad och vi åt en underbar middag där i solskenet. 

Augusti: andra stoppet blev på ett sunkigt hostel i Eibar utanför Bilbao i Baskien. Sov skitdåligt och spenderade halva natten med att yoga. Till slut åkte vi sista biten och slängde in våra grejer på self storage i Madrid, flyttade in i vår kompis Katharines lägenhet på femte våningen utan hiss, dog utav värmen och fick till slut tag på vår egen lägenhet. Vi köpte månadskort på en pool i närheten och spenderade många dagar där. Storebror Örjan och flickvän Maya kom på besök några dagar och vi turistade lite i stan. Vi kom in sjukvårdssystemet igen och jag gick på ultraljud, till barnmorskan och läkaren nästan varje vecka fram tills förlossningen. Vi firade Lees födelsedag med middag och en natt på hotell med pool och av mig fick han ett par Ray ban. Det blev också en tur till Toledo och en till Segovia. 

September: i september hände nog inte så mycket egentligen. Jag undervisade en intensivkurs i engelska och påbörjade lite privatlektioner, försökte ta mig igenom de sista 10 veckorna innan bebisens ankomst pch tog det mest lugnt. Träffade några gamla kompisar från när vi bodde här sist, var ute och åt osv.

Oktober/november:  Lee började jobba och fick bara jobba en vecka innan han hade två veckor föräldrarledigt. I oktober började jag få förvärkar ganska tidigt och den 11:e på kvällen när jag hade en lektion så började det kännas värre. Efter två dagar med värkar mellan var 5-50 min ungefär och ingen sömn så åkte vi in till sjukhuset men fick åka hem igen. Tre timmar senare fick vi dock åka tillbaka då det tilltagit och då blev jag inlagd. 12.53 på fredagen 14/10 så kom lille Anthony till världen, 2830 g och 48 cm lång. En vecka senare kom mamma och Svante och stannade i tre veckor och under den tiden kom också Lees pappa och flickvän några dagar. Ytterligare några dagar efter kom syrran med familj så det var fullt upp. När mamma var här så åkte vi både till Buitrago de Loyzana och till Cuenca och prickade därmed av nr 7 och 8. 

December: i december så blev det ytterligare turer: Navacerrada och Aranjuez och de blev nr 9 och 10 och tyvärr hann jag inte med de två sista på lista. Vi firade jul i Marbella med Sanna och hennes dotter och den 26 kom Lee mamma, syster och bästa kompis på besök under tre dagar. Nyåret firade vi med en gammal klasskompis till mig som jag aldrig träffat i riktiga livet innan då vi pluggade tillsammans på distans. 

Sammanfattat kan man säga att det varit ett händelserikt år. Många resor och många besök! Jag hatar ju att stå stilla och blir lätt rastlös men jag inser nu att jag gör nog ganska mycket på ett år ändå alltså. Jag hopas på ett 2017 i samma anda! 

Det gick inte att ladda upp alla bilderna men här kommer några. I oordning dock. 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0