Intensiva veckor

Idag åkte Simon hem efter att ha varit här i sex dagar och även att det är trevligt med besök så känns det riktigt gött att få ha lägenheten för oss själva efter ca två veckor med besök totalt. 


Igår kom även min kusin och hans partner men de bor inte hos oss. Jag mötte upp dem på restaurang igår kväll och idag sågs vi över lunch. Jättekul att ses igen, jag hoppas att det inte dröjer för länge tills nästa gång. 


Det blev inte många bilder idag och inte var det bra ljus heller men alltid är det något iaf. 


Imorgon ska vi ha en riktig slapparsöndag och vi har inget planerat förutom lite mathandling. Skönt! Först ska vi dock ha sovmorgon! 

Nästa vecka ska det härliga vädret komma tillbaka och det ska bli upp emot 25 grader igen. Kanske blir det veckan då jag kommer igång med löpningen igen. Jag och Michael kör en ny omgång av träningsvad den våren i år är målet 120 pass innan midsommar. Jag har gjort 49 än så länge så det går framåt men de består mestadels av långpromenader och jag vill börja byta ut det mot ett par löpturer/vecka istället och kanske trycka in lite mer yoga också. Jag börjar närma mig den vikten jag hade innan jag blev gravid igen men jag känner mig inte alls lika vältränad. Jag saknar min cykling till jobbet i Manchester och mina simpass. Vi har en simhall här i närheten men jag har fortfarande inte testat den. Det är svårt att få ihop det tidsmässigt när vi båda jobbar mycket. Vi har precis upptäckt ett gym runt hörnet, kanske ska undersöka det för det är bara tre min hemifrån och kräver inte lång tid för att ta sig dit. Hade varit gött att komma igång ordentligt igen.

Nu är det sängdags! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0