Latsöndag

Idag har vi inte gjort mycket. Spenderat mesta tiden med att storstäda, halvsova och kolla serier. För ett par dagar sen lade en tjej upp att hon ville ge bort böcker på en facebook-grupp så jag var iväg och hämtade dem vid 13-tiden. Jag fick 16 böcker så nu har jag lite att läsa när jag är uttråkad. 


Idag har vi dessutom fått två goda nyheter. Den ena håller vi hemlig ett tag till men den andra är att vi får flytta in ca en vecka tidigare än beräknat vilket är så gött då vi kommer att ha besök fr.o.m. 22/6-23/7. En hel månad med folk så då ska det bli så gött att ha ett gästrum. Längtar efter att få lite mer yta nu och mer än nåt annat att få ha en liten balkong! 

Värmen har nästan kommit nu. Det är lite fram och tillbaka men denna veckan har det inte varit mindre 20 grader nån dag och upp mot 35 de varmaste dagarna. Så skönt tycker jag som är en riktig värmedyrkare. 

Veckan som kommer ska vi bara jobba och försöka att hålla nere kostnaderna. Dags för struktur och rejäl planering. Har ni några bra spartips? Det första vi ska göra att börja planera middagar igen. Vi har varit så dåliga på det det senaste året och då blir det massa onödig spontanshopping. Jag fick en ny kokbok med veganska recept i födelsedagspresent av Felix så jag ska kolla igenom den och försöka få lite inspo. Att äta mestadels vegetariskt är iaf riktigt billligt här då både grönsaker, kikärtor och linser är väldigt billigt. Det svåra är bara att hitta på nya grejer med linser osv för jag tycker det mest blir liknande smak hela tiden. Tips på mer varierad vegomat? Min nya favorit är att använda quinoa som är riktigt gott och matigt. 

Nu ska vi strax gå på en promenad. Bara 23 pass kvar att fixa innan midsommar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0