Hemmagjord pesto

Tankte dela med mig av ett pesto recept som jag hittade. I det riktiga receptet skulle man dock ha i parmesan och pinjenotter men jag improviserade lite da jag inte hade ingredienserna hemma sa jag bytte ut det mot prastost och valnotter och det gick minst lika bra. Jag tycker inte att man ska vara radd for att prova nya saker och nya recept aven om man saknar en eller flera saker fran listan ingredienser. Det har lade jag i iaf:

1 kruka basilika
1 stor vitloksklyfta
1 dl olivolja
1 rejal nave valnotter (ska eg vara 50 g pinjenotter)
1 bit ost, den harda delen (ska eg vara 50 g parmesan)
 
Mixa allt med stavmixer.

Testa den! Sjukt god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0