Höstlov=organiseringsdagar!

Vi har börjat höstlovet med att gå igenom lådor som fortfarande inte blivit uppackade och med att organisera böcker, skivor, LP och dvd-skivor. Vi har även hittat en del spel så nu kan vi ha lite spelkvällar. Monopol saknas fortfarande men jag tror att jag har ett nerpackat bland mina saker hos mamma. 

Det tog tid innan jag kunde bestämma mig för hur böckerna skulle organiseras men till slut blev det följande kategorier: recept, grammatik, lexikon, övningsböcker/textböcker, allmän kurslitteratur indelad i realia, fonetik och språkvetenskap, och skönlitteratur. Utöver denna indelning är allt indelat i respektive språk: engelska, svenska, spanska, italienska, franska och några enstaka andra böcker i ental som grekiska, walesiska (?!), etc. Som ni förstår är detta språknörderi på hög nivå men jag älskar både språk, böcker och att kategorisera så det är inte så konstigt för mig! 

Bilder från kaoset före: 







Bild efter: 



Dvd/cd-hyllorna är inte klara ännu dock... Det får bli eftermiddagens projekt. 



Provspelade både Jenga, Fyra i rad och Trivial Pursuit igår. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0