100/100 uppnått och tankar om barn och socker

I lördags blev jag klar med mina 100 pass innan midsommar och det känns riktigt gött att jag lyckats i år. Michael har typ 5 kvar innan fredag och nästa vecka börjar vi på ny kula med 70 pass innan due date som är 23/10. Det kommer nog att bli tuffare med tanke på att jag kommer att bli tyngre och tyngre och eftersom det definitivt kommer att vara varmare i Spanien än i UK. Vi får väl se hur det går helt enkelt! Det viktigaste är ju att träna för att må bra inte för jag måste så blir det för tufft så hoppar jag av tills en ny omgång börjar vid nyår. 

Att hålla träningsmålet var ganska lätt tycker jag eftersom jag är väldigt aktiv som person men vid nyåret som var hade jag också tänkt undvika tillsatt socker i 100 dagar och det var svårare att hålla. Inte för att jag inte tror att jag skulle kunna klara av det utan för att jag glömde bort det hela tiden och råkade äta utan att tänka på det. Jag äter inga kopiösa mängder socker oavsett för jag är mer av en salt-person så det är nog ingen fara för min del men det blev iaf ett misslyckande. 

Jag tänker att vi ska försöka undvika socker runt bebisen och hålla oss till lördagsgodis eller iaf begränsat intag (kom ihåg det mor-farföräldrar!) när han växer upp. Här har jag sett folk som ger deras barn energidryck, läsk, godis, kakor etc. när vi varit på köpcenter osv. Att folk ens ger småbarn de grejerna verkar ju väldigt onödigt och väldigt onyttigt. Häromveckan såg jag en sexmånaders bebis som fick vaniljsås till middag och glass till efterrätt! Engelsmän och deras matvanor alltså! Förhoppningvis blir det mindre socker i Spanien men det är nog ingen garanti.

Nu börjar han synas mer och mer. Idag v. 23 (22+1). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0